GLB-pilot Markemodel (fase 1)
Nu klimaatdoelen, stikstof en achteruitgang van biodiversiteit maatschappelijk steeds urgenter worden, is er behoefte aan perspectief voor boeren. Verschillende maatschappelijke vraagstukken rond natuur, landschap, gezondheid, klimaat, leefomgeving en dierwelzijn raken de bedrijfsvoering van de boer en tuinder. Voor begrip, strategische ontwikkelruimte en gezamenlijke antwoorden is een goede dialoog tussen de ondernemer en partijen in zijn omgeving van belang. Het Markemodel is een aanpak om hier invulling aan te geven.
Looptijd
2019-2021
Doel
Het ontwikkelen van het Markemodel: een ontwerp voor een regionaal netwerksturingsmodel voor toekomstbestendige landbouw.
Resultaten
Ontwerp voor een regionaal netwerksturingsmodel voor toekomstbestendige landbouw: Het Markemodel.
De volgende stap is het verder ontwikkelen van het model en toetsen in de praktijk. Zie GLB-pilot Markemodel fase 2.
Projectleider
Carel de Vries
Samenwerkingspartners
FrieslandCampina, Provincie Gelderland, Waterschap Rijn en IJssel en Rabobank.